23
Sat, Jun

Sport

Mnogi bi da dobiju odgovor na pitanje: da li je bolja traka za trčanje ili bolje efekte daje trčanje u prirodi?

Mnogi bi da dobiju odgovor na pitanje: da li je bolja traka za trčanje ili bolje efekte daje trčanje u prirodi?

trakatrcanje1Sigurno da je trčanje u prirodi veoma lijep psiho - fizički doživljaj i kao takav nezamjenjiv ali i traka može da posluži za postizanje dobrih rezultata u određenim uslovima.

Šta troši više kalorija: trčanje u prirodi ili trčanje na traci? I šta je zaista korisnije?

Prema nekim istraživanjima trčanje u prirodi može da sagori za nijansu više kalorija nego traka. Na to utiču razni faktori kao što su otpor vetra koji ne postoji u sobi, zatim razne prepreke na koje možete naići napolju kao što su stepenice, bankine pored puta, prelazak ulice (stani, kreni), nailazite na ljude, obilazite ih, skrećete lijevo desno. Ovo dakle aktivira i neke druge mišiće što opet utiče na veće potrošnju kalorija.

trcanje3traka3

Međutim, postoji način da se poboljša sagorijevanje kalorija na traci i to jednostavnim povećavanjem uspona. Tako dobijate sličan napor i slično sagijeravanje kalorija kao i kod trčanja napolju.

Pored ovoga traka vam omogućava da se bolje skoncetrišete na efektivno trčanje. Napolju ste možda nekad ometeni spoljim faktorima dok na traci imate čist "put". I ne samo to, na traci možete 100% da kreirate svoj trening, lakše da mjerite potrošeno vrijeme, pređeni put, nagib kojim trčite i time da lakše pratite koliko ste napredovali u određenom vremenskom periodu. Dakle imate puno trening programa na raspolaganju.

Još par prednosti trčanja u prirodi. Na traci nepostoje padovi, nema penjanja uz stepenice. Takođe, preporuka je da se traka drži uključena ne više od 30 minuta. Dakle, ako trčite veće deonice onda je bolje da trčite u prirodi.

Trčanje u prirodi (ali u pravoj prirodi, među zelenilom) može bolje da utiče na psihofizičko stanje čovjeka. Ipak je čovjek biće koje se mnogo bolje osjeća u prirodi. Samo se postavlja pitanje kako to raditi zimi. Tada su uslovi za trening napolju dosta lošiji, nekad ne mogući. Ne bi bilo dobro da preko zime previše mirujete jer onda i forma kao i celo zdravstveno stanje organizma slabi. Traka za trčanje je tu da vam koristi.

traka32Na kraju postavlja se pitanje šta je jednostavnije?

Čovjek koji živi ubrzanim i "modernim" načinom života sigurno nema puno vremena da traži sebi odgovarajuće uslove za trčanje u prirodi. Posebno ako živi u gradu i nema ni uslova za to. Jednostavno ponekad je veoma naporno nakon dugog radnog dana da se opet ide negdje van.

trcanje2U ovakvim slučajevima traka za trčanje je pravo rješenje. Traka vam uvijek stoji u sobi spremna da trenirate na njoj. Dakle, ako imate jednu ovakvu fitnes spravu onda više nemate izgovora, "daleko mi je da idem...", "nemam uslova...", vi jednostavno morate da trenirate jer vam je trening "pred nosom".

Ne treba favorizovati ni jedan ili drugi vid treninga. Realno posmatrano, činjenica je da je trčanje u prirodi mnogo prirodnija aktivnost i da po nekim svojim karakteristikama je nezamjenjiva. Ja lično, pošto se rekreativno bavim trčanjem, najviše volim da kombinujem jedno i drugo. Kad su lijepi dani trudim se da izađem napolje, zimi to nikako ne mogu da radim. Takođe i kad pada kiše ili vrijeme nije prikladno za boravak napolju. Tada je traka pravi spas i relaksacija. Ako imate mogućnosti da priuštite sebi i jedno i drugo onda ćete sigurno uraditi najbolju stvar. To vam je najbolji savjet.