22
Sat, Feb

Aktuelno

Vrelina u toku dana dostiže prag ljudske izdržljivosti i jednako muči one sa radnim obavezama, kao i one koji kod kuće čekaju da temperatura prođe.

Vrelina u toku dana dostiže prag ljudske izdržljivosti i jednako muči one sa radnim obavezama, kao i one koji kod kuće čekaju da temperatura prođe.

20140224141107 veggie basket1Takođe, javljaju se problemi sa snom tokom noći, a tokom dana sa tim kako pospješiti apetit i hraniti se u skladu sa trenutnim vremenskim (ne)prilikama. Ne treba zaboraviti da nam hrana i piće mogu pomoći da rashladimo svoj organizam i zadržimo neophodne vitamine i minerale.

Pošto vreli ljetnji dani mogu da potraju donosimo vam nekoliko savjeta o tome koje namirnice bi bilo poželjno da konzumirate:

Voće sa jogurtom

Idealna kombinacija za doručak je upravo voće sa jogurtom. Sezonsko voće ima visok sadržaj vode i pomaže u održavanju neophodne količine vode u organizmu, jer treba imati na umu da neprekidnim znojenjem tijelo lako i brzo dehidrira. Jogurti, koje je danas moguće naći u svakom supermarketu, stimulišu bakterije u crijevima i štite organizam tokom cijelog dana.

    Povrće

povrce i voce

Povrće je uvijek dobro jesti, a tokom vrelih dana posebno ono koje sadrži visok nivo vode. Trebalo bi izbjegavati prženje ili kuvanje povrća i uzimati što više onog svježeg.

 

Pečeni krompir ili salata od tjestenine

Ma koliko zvučalo nevjerovatno, hrana bogata ugljenim hidrataima može pomoći u borbi protiv vrućine. Preporučuje se da tokom dana uzimate male količine skrobnih namirnica, poput pita, kojima ćete svom organizmu obezbijediti dovoljnu količinu energije. Pirinač, voće, jogurt, mlijeko i malo začinjena hrana sjajni su saveznici u borbi protiv vreline.

 

    Tzatziki

Tzatziki grcki umakGrčki umak koji kombinuje jogurt i krastavac izuzetno je ukusan i sadrži preko 96 odsto vode.

 

Potočarka

Ovo je salata bogata mineralima, a najviše ima gvožđa za koje mnogi naučnici smatraju da se tokom znojenja najbrže gubi iz organizma, Bez dovoljno gvožđa u organizmu možete postati umorni ili apatični, stoga vam je potrebna hrana bogata upravo ovim sastojkom.

 

     Luk

 Luk, a naročito crveni sadrži kvercetin, sastojak koji odlično djeluje protiv različitih upalnih procesa ublažavajući ih. Ako nemate osjećaj vreline ili požara koji je potrebno ugasiti, onda možete i bez luka, ali to je ljeti malo vjerovatno.

banane

Marinirano meso na žaru

 Marinada smanjuje nivo kancerogenih jedinjenja koja nastaju tokom pečenja mesa. Iako naučnici još uvijek nisu u stanju da objasne zbog čega je to tako, oni smatraju da bi razlog mogao biti visok procenat antioksidansa u samoj marinadi – sirće, limunov sok, ljekovito i začinsko bilje i naravno maslinovo ulje.

 

     Banane

Banane su bogat izvor kalijuma, a on pomaže u regulaciji gubitka tjelesne tečnosti usljed prekomjernog znojenja. Ako ne volite banane jedite zeleno povrće, pasulj ili sušeno voće i žitarice

    Dinje

Ova voćka je izuzetno bogata vodom, čak više od 90 odsto, pa samim tim i preporučljiva za ove vrele dana koji nas prate.